Διεύθυνση
Αγ. Ελεούσης 118B, Μαρούσι
Ηλ. Ταχυδρομείο
info@physioathens.gr
Ώρες Λειτουργίας
Δευ-Παρ: 9:00-21:00
Σαβ:9:00-15:00
τραυματισμοί άνοιξη πρόληψη 1

Οι ανοιξιάτικοι τραυματισμοί και πώς να τους αποφύγετε

Η άνοιξη έχει ήδη κάνει αισθητή την παρουσία της, με τη θερμοκρασία να σκαρφαλώνει σε υψηλότερα επίπεδα και τους απανταχού δρομείς να την υποδέχονται με ανεβασμένη διάθεση, τουλάχιστον όσο το επιτρέπουν οι τρέχουσες εξελίξεις. Οι περισσότεροι έχετε ήδη σχεδιάσει με προσοχή τις προπονήσεις σας, και ανεξαρτήτως κορωνοϊού, στοχεύετε σε νέα ρεκόρ που θα επιβραβεύσουν τις προσπάθειές σας. Ευχή όλων είναι να μείνετε μακριά από τραυματισμούς, μικρούς ή μεγάλους. Γι’αυτό η έμπειρη ομάδα του Physioathens σας δίνει συμβουλές για να αποφύγετε δυσάρεστες καταστάσεις (μυϊκούς σπασμούς, ψύξεις, κράμπες, κρυολογήματα) που υποθάλπει η άνοδος της θερμοκρασίας:

  1. Πιείτε αρκετά υγρά πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της προπόνησης. Η σωστή ενυδάτωση θα επιτρέψει στο σώμα σας να αντικαταστήσει τα υγρά και τους ηλεκτρολύτες που χάνετε καθώς ιδρώνετε και να αποφύγετε κράμπες και μυϊκούς σπασμούς.
  2. Ντυθείτε με στρώσεις (layers). Μπορεί ο καιρός να έχει γλυκάνει, εξακολουθεί όμως να κάνει κρύο, ειδικά τις πρώτες πρωινές ώρες και αργά το απόγευμα. Ντυθείτε με στρώσεις, ώστε να μπορείτε να αφαιρείτε ρούχα καθώς ζεσταίνεστε, ή ακόμα και να τα ξαναφορέσετε αν σκοπεύετε να παραμείνετε στο χώρο της προπόνησης μετά το τρέξιμο, ή αν ξαφνικά αλλάξει ο καιρός. Βασική συμβουλή αν θέλετε να αποφύγετε ψύξεις και κρυολογήματα!
  3. Βεβαιωθείτε ότι τα παπούτσια σας θα αντέξουν τον όγκο των χιλιομέτρων. Κι αυτό καθότι τόσο ο καλός καιρός, όσο και η ανεβασμένη διάθεση, αποτελούν συμμάχους για “ροκάνισμα” χιλιομέτρων. Τα ακατάλληλα ή φθαρμένα παπούτσια σας θέτουν σε κίνδυνο για πολλούς τραυματισμούς, όπως κάταγμα κόπωσης, τενοντίτιδα του αχίλλειου κ.λπ. Επενδύστε λοιπόν σε ένα, ή ακόμα καλύτερα δύο ζευγάρια running shoes κατάλληλων για τον τύπο σας, τα οποία θα εναλλάσσεται στις προπονήσεις.
  4. Εντάξτε κάποια αθλητικά μασάζ στον προπονητικό σας κύκλο. Όπως ένα ποδήλατο ή ένα αυτοκίνητο, έτσι και το σώμα χρειάζεται συντήρηση προκειμένου να είναι αποδοτικό. Ειδικά τώρα που ο όγκος των χιλιομέτρων αυξάνεται, φροντίστε να το αποφορτίζετε συχνά με αθλητικές μαλάξεις.
  5. Αυξήστε τον όγκο των χιλιομέτρων σταδιακά. Η απότομη αύξηση των χιλιομέτρων ελλοχεύει πολλούς τραυματισμούς, όπως τροχαντηρίτιδα, σύνδρομο κοιλιακών – προσαγωγών και σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας. Μην αφήσετε τον καλό καιρό να σας παρασύρει.
  6. Και το καλύτερο το κρατήσαμε για το τέλος. Αν έχετε πρόσβαση σε πισίνα, ξεκινήστε το τρέξιμο στο νερό. Καιρού πλέον επιτρέποντος, εκμεταλλευτείτε την άπωση του νερού προκειμένου να αποφορτίσετε τις αρθρώσεις και να πετύχετε καλύτερη αποθεραπεία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *