Address
Agias Eleoussis 118B, Maroussi
Office Hours
Mon-Fri 9:00-21:00
Sat 9:00-15:00

2017 Athens Marathon: How to properly prepare yourself to avoid muscle injuries

The event for the 35th Athens Classic Marathon is coming soon! On Sunday 12 November 2017, thousands of runners from all over the world will be lined up at the starting point, full of energy, enthusiasm, passion and eagerness for another long-distance and difficult route!

Starting at Marathonos Ave. up to the Panathenaic Stadium (Kalimarmaro), miles and roads with hills are not going to make it easy for us. Thus, we need to properly prepare our body.

We should therefore take proper precautions before, during and after the race. Detailed information regarding this subject is available on the official website of Athens Marathon.

Apart from the day before the race and during the event though, the previous physical preparation of the athlete is of high importance. Not only do we need to build a physical endurance for the Marathon but also and mainly to avoid muscle injuries, a danger that is intensified because of the uphill trail in many spots of the route.

At Physioathens Modern Physiotherapy Centre, we provide integrated preparation for optimal physical training and fitness. We apply specialized sports massage to avoid muscle injuries.

Sports Massage

Sports massage is designed to warm up the athlete before an event, sustain him throughout and help him recover after it. Also to prevent injuries, release the tension and relieve the pain.

By focusing on the muscles, ligaments, joints and nerve tissue, applying specialized massage and the indicated pressure, we ensure the health and well-being of the athlete and we accelerate the natural ability to heal.

Benefits of sports massage on the body:

• Prevention of possible injuries before the game
• Treatment of sports injuries
• Rehabilitation of post-event injuries
• Reducing muscle spasms
• Clearing out muscles from waste and toxins
• Sustain of the athlete’s performance during the event
• Post-event muscle relaxation
• Relief of sore muscles

For more information, questions or appointments, you can call: +30 2155456802

Sports massage by Physioathens!

What is sport massage?

Sports massage involves the manipulation of soft tissue to benefit a person engaged in regular physical activity. It consists of various techniques that are either applied on specific body parts or throughout the body. Sports massage is designed to assist in correcting problems and imbalances in soft tissue that are caused from repetitive and strenuous physical activity and trauma. The application of sports massage, prior to and after exercise, may enhance performance. It also aids recovery and prevents injury.

How can sport massage help me?

When applied beforeexercise, the strokes are more diffuse and quicker and aim to increase the blood flow to the muscles, to “awaken” the nervous system and to prepare the body for the exercise that follows. This is very beneficial for the athletes as it substitutes part of the warm up, without without straining the athlete.

After exercise, the therapist with deeper and more specific techniques tries to remove lactic acid, loosen the stressed muscles and stop trigger points.

Based on research, it is proven that sports massage helps the body with:

  • Body relaxation
  • Βlood flow boost
  • Metabolism boost
  • It increases tissue oxygenation
  • Scarred tissue reduction
  • It reduces stress
  • It enhances rejuvenation

At Physioathens we have a portable bed and all the necessary equipment so that you can receive the sport massage either at your home or at the gym.

Exercising In Hot Weather

Το καλοκαίρι η διάθεση ανεβαίνει, υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος και ανάγκη για ομορφότερο σώμα. Αυτό οδηγεί τους περισσοτέρους να αθληθούν εντατικά και σε υψηλές εντάσεις με σκοπό να δουν γρηγορά αποτελέσματα στο σώμα τους, που θα τους προσφέρουν ικανοποίηση σε επίπεδα ευεξίας, υγείας και ομορφιάς.

Τα είδη προπόνησης είναι πολλά και ο αθλούμενος μπορεί να επιλέξει να γυμναστεί είτε σε εσωτερικό χώρο (γυμναστήριο, σπίτι) είτε σε εξωτερικό (γήπεδο, δρόμο). Σε μια περίοδο όμως του χρόνου , όπως το καλοκαίρι, οπού η θερμοκρασία κυμαίνεται από 25 έως 45 βαθμούς Κελσίου, το ανθρώπινο σώμα καλείται να αντιμετωπίσει δυο μεγάλες απειλές, την αφυδάτωση και την υπερβολική αύξηση της θερμοκρασίας (υπερθερμία).

Για να θεωρηθεί η άσκηση αποτελεσματική και ευεργετική πρέπει αρχικά να διασφαλιστεί η τήρηση της υγείας. Για το σκοπό αυτό σας αναφέρουμε 3 επικίνδυνες για το σώμα καταστάσεις που μπορεί να προκληθούν κατά την άσκηση σε ζεστό περιβάλλον και σας περιγράφουμε τα συμπτώματα, την αντιμετώπιση και τρόπους πρόληψης τους.

Θερμοπληξία

Η θερμοπληξία είναι μια βαριά και επείγουσα κλινική κατάσταση και προκαλείται από την μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος. Αυτό μπορεί να οφείλεται είτε στο ζεστό περιβάλλον όπως είναι ένα γυμναστήριο με κλειστά παράθυρα(υπερθερμία), είτε στη μεγάλη εξωτερική θερμοκρασία σε συνδυασμό με υγρασία(ηλίαση), είτε στον υπερβολικό ρουχισμό που μπορεί να φοράει ο καθούμενος(αντιανεμικό, ζώνη εφίδρωσης). Κατά τη θερμοπληξία μπλοκάρεται ο μηχανισμός παραγωγής ιδρώτα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πραγματοποιηθεί πτώση της θερμοκρασίας του δέρματος και του σώματος.

Συμπτώματα: Δυνατός πονοκέφαλος, ατονία, τάση για λιποθυμία, δυσκολία στην αναπνοή, κράμπες κυρίως στους μύες της κοιλίας και των κάτω άκρων, αποπροσανατολισμός, ναυτία, εμετοί.

Αντιμετώπιση: Άμα εσείς η ο συναθλητής σας νιώσετε κάτι από τα παραπάνω πρέπει άμεσα να μεταφερθείτε σε δροσερό μέρος και να τοποθετήσετε κρύα επιθέματα στα χεριά και το κεφάλι σας. Η πιο αποτελεσματική μέθοδος εφόσον είναι δυνατόν είναι να γεμίσετε την μπανιερά με κρύο νερό και να μπείτε μέσα μέχρι να νιώσετε καλυτέρα. Παράλληλα προσπαθήστε να αναπληρώσετε τα υγρά σας πίνοντας μικρές γουλιές νερού ή ισοτονικού. Αν τα συμπτώματα επιμένουν τότε η διακομιδή σε νοσοκομείο πρέπει να γίνει άμεσα.

Συμβουλές

Ασκηθείτε σε δροσερό περιβάλλον ή επιλέξτε ώρες τις ημέρας που η θερμοκρασία θα είναι κάτω από 22 βαθμούς Κέλσιου.

  • Αν έχει ήλιο φορέστε καπέλο
  • Φορέστε άνετα ρούχα που επιτρέπουν την εξάτμιση του ιδρώτα
  • Ενυδατωθείτε σωστά πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την άσκηση
  • Μην φέρνετε τον οργανισμό σας στα όρια του.

Υπονατριαιμία

Το νάτριο η αλλιώς το γνωστό μας αλάτι είναι ένα από τα βασικά συστατικά για τη σωστή λειτουργεία του μυϊκού μας συστήματος. Η έλλειψη νατρίου στους αθλητές μπορεί να οφείλεται σε 2 βασικούς λόγους:

  • την έλλειψη λήψης νατρίου λόγω φτωχής δίαιτας
  • τηνυπερβολική κατανάλωση νερού η οποία αραιώνει την ποσότητα νατρίου στο αίμα

Αυτοί οι δυο λόγοι σε συνδυασμό με την έντονη εφίδρωση λόγω ζέστης οδηγούν στην κατάσταση της υπονατριαιμίας.

Συμπτώματα: Έντονος πονοκέφαλος, δυσκολία στην αναπνοή, πρήξιμο στα χέρια και στα πόδια, αφύσικη κούραση, σύγχυση και αποπροσανατολισμός.

Αντιμετώπιση: Σε περίπτωση που πάθετε υπονατριαιμία η διακομιδή σε νοσοκομείο είναι άμεσης ανάγκης. Εκεί θα σας γίνει ενδοφλέβιος ορός υψηλής περιεκτικότητας σε νάτριο και θα σας χορηγηθούν διουρητικά για την επιτάχυνση της αποβολής νερού.

Συμβουλές:

  • Η διατροφή σας να καλύπτει της ανάγκες νατρίου του σώματος
  • Σταδιακή ενυδάτωση με μετρό (μικρές γουλιές νερού ανά 10 λεπτά)
  • Αναπλήρωση νατρίου μετά την προπόνηση (αλμυρό σνακ)

Κράμπες

Οι κράμπες είναι επώδυνες ακούσιες μυϊκές συσπάσεις οι οποίες οφείλονται στην υπερκόπωση, την αφυδάτωση ή την έλλειψη γλυκόζης στο αίμα. Στους αθλητές η κύρια αιτία των κραμπών είναι η απώλεια της ισορροπίας των ηλεκτρολυτών. Το νάτριο, το κάλιο, το χλώριο, το μαγνήσιο και το ασβέστιο ονομάζονται ηλεκτρολύτες. Έχουν ένα μικρό ηλεκτρικό φορτίο και όταν διαλύονται στα υγρά του σώματος βοηθούν στη μετάδοση των νευρικών σημάτων. Κάνοντας λοιπόν προπονήσεις σε ζεστό περιβάλλον, προκαλείται έντονη εφίδρωση η οποία ενισχύει την απώλεια αυτών των στοιχείων.

Συμπτώματα: Οι κράμπες συνήθως εμφανίζονται ξαφνικά και δεν έχουν κάποιο σημάδι προειδοποίησης. Σε ελάχιστες μόνο περιπτώσεις προηγείται ένα μυρμήγκιασμα και ένα αίσθημα ανελαστικότητας στο αντίστοιχο σημείο. Τα συμπτώματα κατά την κράμπα είναι έντονος οξύς πόνος με αδυναμία χρήσης του μυ.

Αντιμετώπιση: Τη στιγμή της κράμπας πρέπει να σταματήσετε οποιαδήποτε δραστηριότητα κάνετε. Επίσης να διατείνεται το μυ που είναι σε σύσπαση και να του κάνετε ελαφριές μαλάξεις ώστε να χαλαρώσει.

Συμβουλές:

  • Αποφύγετε τις υπερπροπονήσεις σε ζεστό περιβάλλον
  • Κάντε 10-15 λεπτά προθέρμανση πριν την άσκηση
  • Κάνετε καλές διατάσεις σε όλο το σώμα και κυρίως στα ποδιά
  • Βάλτε στη διατροφής σας ωμούς ξηρούς καρπούς, ψάρια και δημητριακά ολικής άλεσης που είναι πλούσια σε πολύτιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία
  • Μετά τις προπονήσεις φάτε μια μπανάνα η οποία είναι πλούσια σε κάλιο
  • Φροντίστε για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού
  • Προσπαθήστε να κοιμάστε επαρκώς

Marathon 2017: How to Prepare and Prevent Muscle Injuries

Η διοργάνωση για τον 35ο Μαραθώνιο Αθήνας πλησιάζει! Στις 12 Νοεμβρίου, χιλιάδες δρομείς από όλο τον κόσμο, θα προσέλθουν στην αφετηρία. Γεμάτοι ενθουσιασμό και πάθος θα ξεκινήσουν για μία μακριά και δύσκολη διαδρομή!

Εκκινώντας από τη Λεωφόρο Μαραθώνος με προορισμό το Παναθηναϊκό στάδιο (Καλλιμάρμαρο), τα χιλιόμετρα δεν μας χαρίζονται. Αλλά ούτε και ο δρόμος με τις πολλές ανηφόρες του. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να προετοιμάσουμε το σώμα μας κατάλληλα.

Μία λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με αυτό, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Μαραθωνίου Αθήνας.

Πέρα όμως από την παραμονή και κατά τη διάρκεια του αγώνα, σημαντική είναι η προηγούμενη φυσική προετοιμασία του δρομέα, όχι μόνο για την αντοχή στον αγώνα, αλλά κυρίως για την αποφυγή μυικών τραυματισμών, που επιτείνονται λόγω της ανηφορικότητας που έχει η διαδρομή σε πολλά σημεία.

Στο Σύγχρονο Κέντρο Φυσικοθεραπείας – Physioathens σας παρέχουμε τη δυνατότητα ολοκληρωμένης προετοιμασίας για βέλτιστη φυσική κατάσταση και αποφυγή μυικών τραυματισμών, εν όψει συμμετοχής στον Μαραθώνιο, μέσω της εξειδικευμένης υπηρεσίας της αθλητικής μάλαξης.

Αθλητικό Μασάζ

Το αθλητικό μασάζ προετοιμάζει τον αθλητή πριν τους αγώνες, τον συντηρεί κατά τη διάρκεια και τον αποθεραπεύει μετά το τέλος τους, προλαμβάνοντας τραυματισμούς, αποφορτίζοντας την ένταση και ανακουφίζοντας από τον πόνο.
Δρώντας στους μύες, στους συνδέσμους, στις αρθρώσεις και τον νευρικό ιστό, με ειδικές μαλάξεις και με την κατάλληλη πίεση, ωστόσο, προάγουμε συνολικά την ευεξία του σώματος και επιταχύνουμε τη φυσική ικανότητά του να θεραπεύεται.

Πιο συγκεκριμένα, το αθλητικό μασάζ ωφελεί το σώμα ως εξής:

  • Προλαμβάνει τραυματισμούς πριν από τον αγώνα
  • Συμβάλει στη θεραπεία των αθλητικών κακώσεων
  • Συμβάλει στην αποκατάσταση τραυματισμών μετά τον αγώνα
  • Συμβάλει στη μείωση των μυϊκών σπασμών
  • «Καθαρίζει» τους μύες από περιττές ουσίες
  • Επιταχύνει την περίοδο αποθεραπείας
  • Συμβάλει στη συντήρηση του αθλητή κατά τη διάρκεια του αγώνα
  • Χαλαρώνει τους μύες μετά την άσκηση
  • Ανακουφίζει τον μυϊκό πόνο

Για περισσότερες πληροφορίες, ενημέρωση ή ραντεβού, μπορείτε να μας καλέσετε στο +30 2155456802.